smoothies

Tips på goda smoothies

goda smoothies

 

Varje morgon startar på samma sätt här hemma hos oss. Med en smoothie. En bättre start på dagen får man leta efter, tycker jag. Det går snabbt, är gott och nyttigt, och dessutom går det att variera dem i oändlighet. Och jag tröttnar aldrig på goda smoothies, trots att jag börjat min dag med det i många år nu. Basen är ofta avokado eller banan, havregryn och någon form av växtbaserad mjölk, sedan är det bara att slänga i nästan vad som helst i mixern. Havregrynen gör att det blir väldigt mättande och jag står mig på det ända fram till lunch. Har du någon favoritingrediens som du stoppar i din smoothie?

Mango, avocado, gojibär, havregryn, mullbär och sojamjölk.

Avocado, banan, havregryn, nyponkli, chaifrön och hasselnötsmjölk.

//Sofia ♥

Previous Post Next Post

You Might Also Like

15 Comments

  • Reply Marta Exner 12 maj, 2014 at 06:51

    Var kan man köpa mullbär?

  • Reply HjärtatsVitaHem 12 maj, 2014 at 10:21

    Mums!! 🙂

    Kram Jenny

  • Reply Husmor Anna 12 maj, 2014 at 11:38

    Kolla in min blogg. Jag skrev just ett inlägg om smoothie med harsyra och björklöv. Älskar vilda växter. Mer miljövänligt och närproducerat finns inte ;).

    • Reply hildashem.se 14 maj, 2014 at 07:18

      Perfekt ju, det ska jag verkligen koll in! 🙂

  • Reply Madeleine 12 maj, 2014 at 18:35

    Spenat. Smakar inte så mycket, men gör smoothien mycket nyttigare. 🙂

    • Reply hildashem.se 14 maj, 2014 at 07:18

      Nyttigt är bra, så spenat kan man absolut slänga i tycker jag. Har inte testat det hittills, men jag odlar spenat i mina land så när de växt till sig ska jag testa 🙂

  • Reply Frida 13 maj, 2014 at 16:41

    Åh, vad smarrigt!! Det ska jag prova. Tack för tipsen! MEN jag är inte något vidare bra i köket så hur stor mängd av varje produkt/använder du? När jag höftar brukar det inte bli så bra 🙂 Undrar särskilt om mängden havregryn och sojamjölk…. Kram!

    • Reply hildashem.se 14 maj, 2014 at 06:58

      Jag är så dålig på det där med recept … men jag brukar ha ungefär 1/2 dl havregryn och sojamjölken beror lite på hur du vill ha konsistensen. Jag gillar när det är ganska krämigt och inte för blaskigt. Så det beror ju på vilka frukter och grönsaker och hur mycket, du har i din smoothie. Börja med ett par dl och mixa, är det alldeles för tjockt så häller du på lite till tills du får en konsistens som passar dig. Inte så tydligt svar kanske … Men lycka till! 🙂
      Kram Sofia

    • Reply Frida 15 maj, 2014 at 22:03

      Tack 🙂 Ska prova mig fram!

  • Reply Aquilejans 13 maj, 2014 at 18:32

    Så gott det ser ut, jordgubbar är nog min favoritingrediens:)
    Kram

    • Reply hildashem.se 14 maj, 2014 at 07:17

      Kan hålla med, jordgubbar är oslagbart! 🙂
      Kram

  • Reply Queen of Kammebornia 14 maj, 2014 at 20:31

    Jag älskar också smoothie, helst med blåbär 🙂 Länkade till dig idag, kram!

  • Reply Rumpetuss 14 maj, 2014 at 20:39

    Måste prova mer smoothie!! Har svårt att käka frukost innan jobbet o då är detta perfekt!!! Härligt!!!

  • Reply Gabriella 22 maj, 2014 at 18:06

    Så gott det såg ut! Tack för fina smoothietips:)

  • Leave a Reply